Manuál promyšleného marketingu



Náhodná Kontrola, Ondřej Zaátka 

NK             -Dobrý den, náhodná kontrola.
OZ              -Dobrý. Co chcete zkontrolovat?
NK             -Pro začátek vaše doklady.
OZ              -Tak fajn. Můžeme si je zkontrolovat navzájem.
NK             -Co prosím?
OZ              -Ukažte mi nějaký svůj průkaz.
NK             -Já jsem tady ale v utajení.
OZ              -Vážně? To je hezké. Tak se teď na chvíli holt budete muset odtajnit.
NK             -To teda ne. Takhle to nefunguje.
OZ              -A jak to funguje?
NK             -Mám právo zjistit, jestli jste ten, za koho se vydáváte.
OZ              -Já se ale za nikoho nevydávám.
NK             -HA!
OZ              -Ani jsem vám neřekl svoje jméno.
NK             -To je podezřelé.
OZ              -Proč by to mělo být podezřelé?
NK             -Protože nemusíte být vy.
OZ              -Co je to za blbost? Já jsem já.
NK             -Myslíte? Divil byste se, kolik lidí se snaží být někým jiným.
OZ              -Ano?
NK             -No vážně. Jak myslíte, že vzniká motivace?
OZ              -Zajímavé. Nicméně já žádnou motivaci nemám a tím pádem jsem spokojený s tím, kdo jsem.
NK             -A to je?
OZ              -Nemusím vám nic říkat.
NK             -Ale musíte. Takový je totiž zákon.
OZ              -Jaký zákon?
NK             -Prostě zákon.
OZ              -Jistě.
NK             -Kam jdete?
OZ              -Co je vám do toho?
NK             -Ještě jsme spolu neskončili.
OZ              -V tom se mýlíte. My dva si totiž už nemáme co říct.
NK             -Váš občanský průkaz prosím.
OZ              -Váš služební průkaz.
NK             -Nemám ho tady.
OZ              -Aha.
NK             -Bojím se, že bych ho v terénu mohla ztratit.
OZ              -Jo, to dává smysl.
NK             -Ale vážně ho vlastním. I s fotkou a se vším.
OZ              -Dobře, to je fajn. No, chvíli to byla docela sranda, ale já teď už opravdu musím jít.
NK             -Kam? Domů? Kde bydlíte? Je vaše jméno na venkovním zvonku? Máte živý plot?
OZ              -Co je vám sakra do toho?
NK             -Jen rutinní otázky. Všechno podle příručky. Slibuju, že odpovědi si ani nezapamatuju.
OZ              -Tak proč-
NK             -Nahrávám si to.
OZ              -Tak proč se ptám? A proč se ptám, že se ptám? A- Au.
NK             -Pardon. Bylo to nezbytné. Hrozilo vám nebezpečí.
OZ              -To bolelo.
NK             -Málem jste se seknul.
OZ              -To je moje věc, co dělám.
NK             -To je, ale jeden můj bratranec před pěti lety taky takhle neopatrně přemýšlel a doteď se z toho nedostal.
OZ              -Co mu je?
NK             -Seknul se. Prostě se jen tak seknul, no. Bydlí teď s rodiči a velkou řepou.
OZ              -Tohle jsem nepotřeboval vědět.
NK             -Vidíte, člověk se nemůže ani přátelsky pobavit s náhodným kolemjdoucím.
OZ              -Jenomže v tom je ten problém. Já už nejsem kolemjdoucí, zastavil jsem se. A tuto chybu je třeba napravit.
NK             -Stačí mi jen ukázat občanský průkaz a můžete jít.
OZ              -Proč se s vámi vlastně bavím? Sakra, proč- Au! Nechte toho!
NK             -Už se vám to málem stalo znovu. Nekontrolované přemýšlení je strašně nebezpečné. Neměl byste to brát na lehkou váhu, ještě se vám něco stane.
OZ              -Jo, už se stalo.
NK             -Jenom vás chráním. Ani mi za to nemusíte děkovat. Je to moje práce. Pomáhat a tak. A stejně byste si měl najít odbornou pomoc.
OZ              -Lituji své vlastní zvědavosti, ale odbornou pomoc?
NK             -Partnerku. No, nebo klidně partnera. Vlastně stačí i pes, pokud ho naučíte, aby vás vyrušil z nekontrolovaného přemýšlení.
OZ              -Dejte mi pokoj.
NK             -Ukažte mi občanku a já to udělám.
OZ              -Jen ji ukážu a půjdete si po svých?
NK             -Samo sebou.
OZ              -Super.
NK             -Občanku byste měl mít vždycky po ruce.
OZ              -Ticho, hledám.
NK             -Co kdyby vás zastavil někdo míň trpělivý? Ale jo, hledejte.
OZ              -Tady.
NK             -Můžu?
OZ              -Ne.
NK             -Dobře. No… Tak se do toho dáme. Jakého máte operátora?