Neúnavný hledač neustále se opakujících svátků



Ještě nejsem ani dvě hodiny v práci a už se těším na oběd. To je naprosto v pořádku. Jsem zvyklý dávat si snadno zvládnutelné cíle. Například přežít první polovinu denní směny. Pokud možno tak, abych nikomu neublížil.

Ruku na srdce, je mi tady dobře. Hlavně proto, že většina lidí kolem mě jenom prochází. A pak je tady to okýnko, které se dá zavřít a i když na vás někdo klepe, můžete nechápavě krčit rameny a přitrouble se usmívat. Ještě jsem to sice na nikoho nezkoušel, ale láká mne to. Už teď musíme studentům připadat jako malomyslní. Tak ať mají aspoň na chvilku pravdu, ne? Bude to takový malý vánoční dárek ode mne.

Věděli jste, že už se to blíží? Já na to myslím takřka denně. Dokonce jsem si nastavil i hlídacího psa (virtuálního), který mě má upozornit, až budou některé dárky k dispozici. Moc rád bych na tomto demonstroval svou připravenost, nicméně já ke skautům už dávno nepatřím. A ani tehdy to nebyl žádný zázrak. Každý rok nakupuji na poslední chvíli a teprve v únoru vím naprosto přesně, co jsem měl komu pod ten stromeček zabalit. Pochopitelně si to nikdy nezapíšu. Aspoň, že v KráKá tento problém odpadá, neboť si jako obvykle budeme navzájem nadělovat knihy. A vymyslet přátelům nějakou tu literaturu povětšinou není zase tak problematické.

Vánoce jsou vlastně jedinou příležitostí, kdy naprosto zaručeně budu každoročně nakupovat knihy. Sice ne pro sebe, ale radost z toho mám skoro stejnou. Už si ani nevzpomínám, kdy naposledy jsem si koupil více než tři knihy ročně (a nechal si je). Já vlastně ani nevím, jaká byla ta předposlední, za níž jsem utratil své těžce vydělané peníze. Tu poslední si ovšem pamatuji dobře. Ale nebudu se s ní tady chlubit. Ještě mi nepřišla a já tím pádem nevím, je-li vhodná ke chvále či nikoli. Přiznám se, koupil jsem si ji proto, že je v ní Sikar. Totiž, jeho povídka. Celého autora bych nekupoval.

Když tak nad tím přemýšlím, může se tato kniha stát předčasným dárkem. Jodidovi od Kaunaze? Co čekat, když střídám dvě přezdívky?

Co čekat, když mám dvě příjmení?