Nevezmeš v potaz potřeby čtenáře svého



…a jednoho dne, když už Levozemští nevěřili ve spásu, seslali jim vládci Věřinoru anděla. Snesl se v záři překrásného světla a když hladce dosedl na zem, jen kousek od Vünesh Dřívüth, rozhodli se užaslí Levozemští pojmenovat svého spasitele Dušan R.

I        -Co je to proboha za blbost?
II       -Už zase mi čteš přes rameno?
I        -To ta zvědavost, no. A naděje, že třeba jednou napíšeš něco lepšího.
II       -Tohle je lepší.
I        -Než co?
II       -Až to dopíšu, budou se moct Králové severské země zvané Dlab zahrabat.
I        -Tím ještě automaticky nezaručuješ, že to bude ke čtení.
II       -A co bys s tím chtěl udělat? Sníst?
I        -No, pokud mi tu povídku vytiskneš, tak-
II       -Běž do prdele.
I        -Co je? Vždyť jsem nic neřekl.
II       -Chystal ses.
I        -Jak to můžeš vědět?
II       -Mladší sourozenci takové věci už poznají.
I       -Vidíš. A představ si, že by ti mladší sourozenci dovedli těm starším číst myšlenky. S takovou premisou už se dá psát, ne?
II       -Tak si to napiš.
I        -Hele, snažím se ti pomoct.
II       -Pomůžeš mi, když mě necháš věnovat se Levozemi.
I        -Nechceš raději zkusit něco jiného?
II       -Už jsem tomu světu obětoval dvanáct let svého života.
I        -Je ti devatenáct.
II       -A půl.
I        -Zkus napsat něco jiného. Levozem ti neuteče. A kdoví, třeba se ti povede nasbírat pro ni dost inspirace.
II       -Já mám inspirace dost. Dík za optání.
I        -Jak myslíš.
II       -Nechal jsem tam kus života.
I        -Tím, že jsi jedno z království pojmenoval Aleš?
II       -Čte se to Ál-léž. Je to z jazyka pouštní říše, která zanikla v osmém věku vlivem objevení penicilinu.
I        -A shodou okolností se přeživší rozhodli pojmenovat po tobě svůj nový stát.
II       -Každý dobrý autor se musí nějak podepsat. Aby jeho dílo nebylo vykrádáno ostatními.
I        -Takže technologicky vyspělí a nesmrtelní Selfové nebo malí Dvojbiti jsou originální?
II       -Pokud vím, tak ještě nikdo přede mnou nepoužil máslo jako stavební prvek při budování hradeb.
I        -Jasně, tím se všechno vysvětluje. No… A tuhle povídku píšeš taky do nějaké soutěže?
II       -Ještě nevím. Pokud nepůjde o příliš dlouhý příběh, tak asi jo. Jinak budu muset napsat román.
I        -Tak to hodně štěstí.
II       -Chceš si to přečíst, až s tím budu hotový?
I        -Ale to víš, že ano. Každý přece potřebuje nějakého čtenáře.

Říká se, že velký Dušan R. při své první výpravě proti zlému Pánovi Středně Šedý Odstín pobořil tisíce spojeneckých domovů. Lidé to však většinou přivítali, neb si již dlouho přáli postavit něco většího. Tak vzniklo Zebřiště, největší město s nejřidším osídlením.